Šicí kout dnes...

Několik let jsem se roztahovala po celém domě. Aktuálně (a zcela zdánlivě) jsem uklizena do své ložnice, kde se dá spočítat, že můj Beeba.art kout má cca 6 čtverečních metrů. Uklidila jsem jej a zčerstva nafotila. Co je v něm podstatné, jsou samozřejmě mé tři šicí stroje. Pod stoly mám v obalech ukryté další dva. Jeden je 24 let starý Singer, musím jej nechat seřídit, fantasticky však dodnes šije knoflíkové dírky a druhá je Zetina (Janome) 2522, která je plně funkční. Tuto jsem získala v "aukci" či spíš však ve výprodeji v jedné jihočeské zkrachovalé sociální komunitě. Zetinka je super seřízená, je to takový poctivý tahoun, ale rok stará Jenome Memory Craft 6700P  je o proti ní prostě "dělo". Několikrát se mi již stalo, že jsem měla vytažené všechny tři "rovnostroje" a v každém z nich jsem měla navlečené nitě v jiné barvě a de facto jsem používala všechny tři stroje při šití naráz, ale myslím, že kdyby někdo měl o tyto dva retro stroje zájem, tak mu je ráda přenechám...(za odvoz).

Dále používám  overlock a coverlock, oba jsou značky Babylock a oba stroje jsou pro domácí šití nenahraditelní pomocníci. Proč? Dokáží zázraky, zvlášť overlock. 

Šití mne, po odečtu mých prvních 4 let,  provází životem již 46 let. A to je prostě už kus života. Z historie či současnosti mých bližních, vlastně jasně vychází najevo, že moje babička Boženka byla vyhlášená profi švadlena, moje maminka je dones skvělá švadlena (ona však říká, že byla švadlena z donucení... holt  70.tý a 80.tý roky 20. tého století...kdy domácí šití bylo nutností),  moje sestra je vynikající švadlena,  moje švagrová je profi krejčová, sestra mého švagra je vyhlášená švadlena a dalo by se psát jistě dál i o dalších celebritách, takže vlastně kdo v naší rodině nešije, tak jakoby by vůbec nebyl... Jo, jenže všechny tyto ženy mají úchylku... že to, co je z líce, je fajn, ale teprve z rubu se pozná kumšt a dobrá práce... A na to, přesněji, na profesionální začištění či sešití pružných látek je Babylock overlock, v mém případě Imagine, jedinečný. 









 
 
 

    To je šicí kout, ale po pravdě, okupuji další tři skříně. mnoho krabic a tašek, kde jsou speciální látky, například tyl tvrdý, střední, měkký, krajky, šifony, látky elastické určené na baletní trikoty, krabice s flitry a nalepovacími kameny, látky bavlněné na sukně na "lidový tanec", barvy na textil, vyšívací bavlnky, pletací jehlice atd. Ještě mám tak po různu knihy, časopisy a střihy, PC, kabely, prodlužovačky a tak. V koutku je také nezbytné žehlící prkno a rukávník a řezací desky. Co nemám a toužím po něm, je dostatečně velký stůl na stříhání látek.   
O způsobu jak a jde stříhám látky napíši příště.  A také napíši, proč jsem založila tento blog a také se zmíním o svých představách a projektu mé nové, snad dostatečně velké šicí dílny, která by měla být zrealizována v letošním roce.

 

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky