Přikrývka Babiččina zahrádka...

Šila jsem ji postupně rok a čtvrt a ponejvíc v ruce. Až zakončovací práce jsem šila na stroji, včetně závěrečného prošívání volnou technikou.  Je to můj historicky největší šicí projekt a jsem hrdá, že jsem jej dokončila.  










Přikrývka je obrovská, takže manipulace při závěrečném quiltování pro mne byla "vysokou školou". Nejsem schopná spočítat hodiny, které jsem přikrývce věnovala, ale bylo jich skutečně mnoho. Pár rad při tvoření vzoru ze šestiúhelníků bych zde měla.... tak v prvé řadě je nutné si pečlivě nastříhat z papíru mnoho a mnoho šestiúhelníků, nešetřit na látkách a nakoupit je v dostatečném množství, stejně tak i zakoupit dostatečné množství kvalitního vatelínu - výplně, která tvoří střed deky. Jednotlivé šestiúhelníky lze sešívat po okraji na běžném šicím stroji, takže se tím zkrátí čas její výroby...ale kdo chce vyrobit takřka historický kus, tak musí použít jehlu a nit a jednoduchým obnitkovacím stehem sešívat dílek po dílku. Vzor na quiltování jsem zvolila nejjednodušší, říká se mu meandr a k tomu jsem si vymyslela "můrový vzor".


Trošku z historie (...překlad z googlu..)

Historie kusových šestiúhelníkových přikrývek

Zatímco se naše mysl přesune do 30. let 20. století, když si vzpomeneme na vzor Babiččiny květinové zahrady, kusovaná šestiúhelníková přikrývka sahá mnohem dále, přesněji do 18. století v Anglii. Podle Illinois State Museum pochází nejstarší nalezená šestiúhelníková šablona z roku 1770 a byla objevena v Anglii 1 . Nejstarší publikovaný vzor pro tradiční šestiúhelník pochází z vydání časopisu Godey's Lady's Book z roku 1835 , které nabízelo úplné pokyny pro English Paper PiecingTento jednoduchý geometrický tvar nabízí mnoho designových možností pro prošívačky, takže není divu, že se stal tak oblíbeným vzorem ve 30. letech 19. století a ve 30. letech 20. století měl americké oživení. Quilters rád přeměňoval tento skromný šestistranný tvar na květiny, diamanty a propracované přikrývky ve stylu medailonu.

Dnes mohou být šestiúhelníkové přikrývky jednoduché jako jednodílná přikrývka ve stylu kouzla nebo tak propracované jako návrhy Millefiori a La Passacaglia Quilt od Willyne Hammersteina z Nizozemska a vše mezi tím. Je třeba poznamenat, že složitější vzory s mnoha tvary a spoustou náročného střihu jsou v Austrálii a Evropě trendy již mnoho let. Dnešní EPP designy často obsahují jemné střižené látky, které zvýrazňují design. To přidává do procesu prošívačky další vrstvu kreativity a dává jim příležitost vytvořit si vlastní.

Komentáře

Oblíbené příspěvky